fredag, juni 12, 2015

Idiopatisk interkraniell hypertension.

Prøv å si det fort flere ganger;) Nå er det over et år siden siste shunt operasjon. Det er jo skrevet litt i andre innlegg om hvordan jeg har hatt det.
Jeg har tenkt mye på sykehusoppholdet nå som det har gått et år siden sist. Hvor mye det betydde å bli møtt på en forståelsesfull og medmennesklig måte når jeg lå der og hadde det vondt. Man er ekstra sårbar i slike perioder. Hvor mye det betydde med enkle ord og lett berøring. Enkelte sykehus har mye å lære....
17 mai i år begynte med regn i barnetoget. Folk var ikke så veldig glade... men jeg strålte som en sol. Det var så deilig å endelig få gå i 17 mai toget igjen å rope høyt HIPP HIPP HURRA !!! :) Litt regn har aldri skadet noen... og det var litt vanskelig når jeg tenkte tilbake på 17 mai i fjor som ble tilbrakt i mer eller mindre koma tilstand.
Ellers er jeg sjeleglad jeg bor i Norge. Har chattet med folk fra ulike land. Noen har stor gjeld pga medisinene de må kjøpe uten forsikring. Andre mister synet fordi legene ikke vet hva de skal gjøre. I Norge er vi heldige som har et så godt helsesystem og får penger av staten uansett. Så skatt betaler jeg gjerne !!!
Nå er det snart sommer og jeg gruer meg til varmen... men takk og pris for varmepumpe... som kan stilles inn på kjøling :) :) :)

Ingen kommentarer: